Pięć książek, które chcę przeczytać najbardziej!

5/11/2016 15 Comments A+ a-

 Poniżej przedstawiam Wam listę pięciu książek, bez których nie wyobrażam sobie mojej biblioteczki. Jestem przekonana, że każda z nich w najgorszym wypadku tylko spełni moje oczekiwania. To pretendenci do listy najlepszych książek roku 2016, co wnioskuje po samych ocenach oraz opisach z tyłu okładki. Które książki nie opuszczają moich myśli? Koniecznie zapoznajcie się z poniższymi pozycjami!


Ósme życie (dla Brilki) 
- Nino Haratischwili

 Początek XX wieku. Mroźna zima. Na świat przychodzi Stazja Jaszi, córka najsłynniejszego w carskiej Rosji gruzińskiego wytwórcy czekolady. Wraz ze Stazją i kolejnymi pokoleniami rodziny Jaszi zanurz się w gąszcz historii najkrwawszego ze stuleci.

 Od pierwszej wojny światowej przez rewolucję październikową i drugą wojnę światową do początku XXI wieku. Od gruzińskich wybrzeży Morza Czarnego po Berlin, Paryż i Londyn.

 Ósme życie to jeden z najpiękniejszych, a jednocześnie dręczonych przeszłością głosów młodego pokolenia przypominający o wciąż nieodrobionej lekcji historii Europy. Nino Haratischwili stworzyła powieść, na jaką czeka się latami: epicki rozmach, pełnokrwiści bohaterowie, wielkie namiętności i cudowny, plastyczny styl.

Dlaczego ta książka? Ponieważ książki z tłem historycznym są tymi, które najbardziej cenie. Są przewodnikami, które powoli prowadzą czytelnika po historii, jednocześnie ukazując życie ludzi w tych czasach żyjących. Propozycja pani Haratischwili wydaje się być kunsztownym dziełem, opowieścią kilku pokoleń gruzińskiej rodziny, która pozostaje z czytającym na bardzo długo. Na to liczę, tego pragnę, to mam nadzieję dostanę już niedługo. 


The Wrath and the Dawn    - Renée Ahdieh

 Every dawn brings horror to a different family in a land ruled by a killer. Khalid, the eighteen-year-old Caliph of Khorasan, takes a new bride each night only to have her executed at sunrise. So it is a suspicious surprise when sixteen-year-old Shahrzad volunteers to marry Khalid. But she does so with a clever plan to stay alive and exact revenge on the Caliph for the murder of her best friend and countless other girls. Shazi's wit and will, indeed, get her through to the dawn that no others have seen, but with a catch . . . she’s falling in love with the very boy who killed her dearest friend.

 She discovers that the murderous boy-king is not all that he seems and neither are the deaths of so many girls. Shazi is determined to uncover the reason for the murders and to break the cycle once and for all.

Dlaczego ta książka? Uwielbiam fantastykę, co zapewne jest faktem powszechnie znanym. Książka pani Ahdieh, której niestety nie mieliśmy jeszcze okazji poznać w polskiej wersji, wydaje się być unikatową perełką tego gatunku, inspirowaną „Baśniami tysiąca i jednej nocy”. Słyszałam naprawdę wiele dobrego o tej pozycji i nie mogę się doczekać gdy sama zderzę się z tą unikatową historią.

Uczeń architekta - Elif Şafak

 Intryga, pasja i klątwa w sercu XVI-wiecznego Stambułu.

 Dwór Sulejmana szczelnie oplatają intrygi, a w jego sercu trwa bezlitosna walka o władzę. Do sułtańskiej menażerii trafia młody opiekun białego słonia, Dżahan. Wkrótce zostanie uczniem mistrza Sinana, najsłynniejszego architekta imperium osmańskiego. Jego sercem zawładnie córka sułtana – księżniczka Mihrimah, a wyobraźnią – potężne budowle. Chłopiec stopniowo odkrywa, kim jest, a z drobnego złodziejaszka staje się wielkim budowniczym. Meczety, mosty, karawanseraje, pałace, akwedukty – historia Dżahana nieodwracalnie splata się z historią Stambułu, miasta mozaiki, które olśniewa, fascynuje i pochłania.

 Elif Shafak stworzyła powieść wielowarstwową, intrygującą i misternie skonstruowaną. Uczeń architekta zachwyca rozmachem, maestrią pióra i wiernym portretem epoki, uwodząc czytelnika i wciągając w świat niczym z Opowieści z tysiąca i jednej nocy.

Dlaczego ta książka? Wróćcie do poprzednich punktów i wysnujcie wnioski. Fantastyka i książki historyczne to moje ulubione gatunki. Gdy tylko usłyszałam o „Uczniu architekta” wiedziałam, że muszę ją mieć, szczególnie kiedy nie dane mi było czytać jeszcze żadnej książki osadzonej w Imperium Osmańskim. Szykuje się egzotyczna, wspaniała powieść. Kolejna cegiełka, bez której nie wyobrażam sobie swojej biblioteczki.


Małe życie - Hanya Yanagihara

 Pochodząca z Hawajów amerykańska pisarka opisuje kilkadziesiąt lat z życia czterech przyjaciół. Bohaterów powieści poznajemy w chwili, gdy kończą studia i przenoszą się do Nowego Jorku. Przetrwanie, nie mówiąc już o sukcesie, w jednym z najwspanialszych miast świata nie jest łatwe, lecz szczęście wydaje się im sprzyjać. Pełen temperamentu JB jest malarzem i z czasem zaczyna brylować w kręgach nowojorskiej bohemy. Malcolm zostaje uznanym architektem, a Willem robi błyskotliwą karierę aktorską. Najbardziej tajemniczy z nich, Jude, przejawia wybitny talent matematyczny, a jako prawnik również odnosi sukces za sukcesem. W przeciwieństwie do przyjaciół nigdy jednak nie wspomina o swojej przeszłości ani o rodzinie, choć poważne problemy zdrowotne i emocjonalne wskazują na to, że w jego życiu wydarzyło się coś, o czym nie potrafi zapomnieć.

 Willem, Malcolm i JB stopniowo odkrywać będą straszną prawdę, która kładzie się cieniem na całym życiu przyjaciela. Nieuchronnie nadchodzi dla nich czas trudnej próby empatii i dojrzałości. Co będą gotowi poświęcić, by ratować Jude’a, pogrążającego się w mroku? Oto poruszająca do głębi opowieść o życiu w wielkim mieście, które daje szansę na zapomnienie o przeszłości, oraz o życiu w bólu, który nie pozwala zapomnieć. To proza, która w całym swoim pięknie opisuje doświadczenie zła, granice ludzkiej wytrzymałości i tyranię pamięci.

Dlaczego ta książka? Przemierzanie życia razem z bohaterami, tajemnica, dojrzewanie, głębia, różne perspektywy - o czym więcej mogę marzyć? Z pozoru zwyczajna obyczajówka, jednak coś w jej opisie urzekło mnie od razu. Mam wrażenie, że ta książka złamie mi serce. Mam nadzieję, że tak się stanie, jednocześnie bardzo się tego bojąc.
To chyba masochizm, prawda?


A Court of Mist and Fury 
- Sarah J. Maas

 Feyre survived Amarantha's clutches to return to the Spring Court--but at a steep cost. Though she now has the powers of the High Fae, her heart remains human, and it can't forget the terrible deeds she performed to save Tamlin's people.

 Nor has Feyre forgotten her bargain with Rhysand, High Lord of the feared Night Court. As Feyre navigates its dark web of politics, passion, and dazzling power, a greater evil looms--and she might be key to stopping it. But only if she can harness her harrowing gifts, heal her fractured soul, and decide how she wishes to shape her future--and the future of a world cleaved in two.

Dlaczego ta książka? BO TO SARAH J. MAAS! Mogłabym tu zostawić tylko to jedno, proste zdanie, które tak naprawdę wyjaśnia wszystko. Myślałam, że ta autorka, po fenomenalnym „Szklanym tronie” niczym mnie nie zaskoczy, podczas gdy stworzyła nową, niesamowicie porywającą serię, która mnie rozśmieszała, łamała serce, nie pozwalała odejść od lektury, po prostu mnie porwała. Całkowicie i nieodwracalnie. To fantastyka najwyższych lotów. Nie mogę się doczekać kontynuacji. TUTAJ poczytacie o dokładniejszych wrażeniach z lektury pierwszego tomu!

Które książki nie opuszczają Waszych myśli? Na jakie pozycje polujecie?
Koniecznie podzielcie się swoimi wyborami! :)

Jestem przeciętną nastolatką o nieprzeciętnej wyobraźni i biblioteczce. Uwielbiam wyzwania, godziny spędzone na czytaniu, poznawaniu nowych światów, zakochiwaniu się od nowa i od nowa w bohaterach danego utworu. Wręcz żyje i oddycham słowami.

15 komentarze

Write komentarze
11 maja 2016 21:18 delete

Ja na nic specjalnie nie czekam bo i tak moja lista książek do przeczytania ciągnie się w nieskończoność. Ci do Dworu Cierni i Róż to muszę powiedzieć, że specjalnie nie czekam na kolejną część. Jak Szklany Tron kocham, to ta seria jest taka średnia. :/
Dwiestronyksiazek.blogspot.com

Reply
avatar
onlypretender
AUTHOR
11 maja 2016 22:10 delete

ostatnio poluję na Dziedzictwo Ognia, dlaczego? mogłabym odpowiedzieć tak samo jak Ty. pozdrawiam :)

Reply
avatar
Judyta Z
AUTHOR
12 maja 2016 13:00 delete

Też chętnie bym przeczytała "The Wrath and the Dawn" oraz "A Court of Mist and Fury", bo "Dwór cierni i róż" strasznie mi się spodobał :D
houseofreaders.blogspot.com

Reply
avatar
Tutti
AUTHOR
12 maja 2016 15:57 delete

'ósme życie" i "Małe życie" wydaje się być szczególnie interesujące :)
Pozdrawiam
Tutti
MÓJ BLOG

Reply
avatar
Cynka
AUTHOR
12 maja 2016 16:08 delete

Zaintrygowało mnie "Ósme życie" oraz "Uczeń architekta". Z chęcią przeczytałabym te książki!

Reply
avatar
Insane
AUTHOR
13 maja 2016 12:47 delete

Też mnie intryguje Małe życie, ale zaczekam aż szum wokół tej książki trochę osłabnie :)

Reply
avatar
13 maja 2016 18:23 delete

Jak bardzo będziesz mną gardzić, jeśli okaże się, że nie znam żadnej z powyższych ? Czas to zmienić, wiem wiem, ale sama mam swoją Topkę i również zastanawiałam się nad stworzeniem takiego posta ;)

http://ksiegoteka.blogspot.com/

Reply
avatar
Just yśka
AUTHOR
14 maja 2016 10:46 delete

Nie znam żadnej z nich :(
Ale trzymam kciuki byś jak najszybciej po nie sięgnęła :D

Buziaki
http://coraciemnosci.blogspot.com/

Reply
avatar
Geek Girl
AUTHOR
14 maja 2016 11:21 delete

Słyszałam mnóstwo zachwytów na zagranicznym booktubie na temat "The Wrath and the Dawn", a na dodatek kocham retellingi, więc strasznie chcę, żeby ta książka pojawiła się w Polsce, bo jej opis jest naprawdę intrygujący. Nie czytałam jeszcze "Dworu cierni i róż", ale mam zamiar kupno w najbliższym czasie, po prostu chcę poczekać do momentu, aż pojawi się rownież "Królowa Cieni". BO TO MAAS. KOCHAM.

Books by Geek Girl

Reply
avatar
raven
AUTHOR
15 maja 2016 11:11 delete

Czekam z niecierpliwością na "The Wrath and the Dawn". Jak tylko będę miała okazję na pewno przeczytam tę książkę ;)

litery-na-papierze.blogspot.com

Reply
avatar
15 maja 2016 18:58 delete

"Ósme życie" ma bardzo interesujący i przekonujący opis. Chętnie sięgnę po tę pozycję, bardzo lubię książki z historią w tle :)
Pozdrawiam! :)
http://natalie-and-books.blogspot.com/

Reply
avatar
Dakota
AUTHOR
15 maja 2016 21:04 delete

Ja bardzo chciałabym przeczytać Ósme życie oraz Małe życie (co ja z tymi życiami mam? :D). Wydają mi się naprawdę warte uwagi.

Pozdrawiam.

Reply
avatar
Sylwia
AUTHOR
16 maja 2016 09:57 delete

W takim razie życzę Ci, abyś przeczytała te książki jak najszybciej! :)

Reply
avatar
livingbooksx
AUTHOR
23 maja 2016 17:30 delete Ten komentarz został usunięty przez autora.
avatar
livingbooksx
AUTHOR
23 maja 2016 17:31 delete

Z przedstawionych tu pozycji najbardziej wpadła mi w oko "Ósme życie". Wydaje się naprawdę niesamowita i głęboka Zapewne po nią sięgnę.
Justyna z livingbooksx.blogspot.com

Reply
avatar

Witaj! Podziel się ze mną swoją opinią na temat recenzowanej książki, opowiedz mi o przeczytanych przez Ciebie książkach o zabawnych wydarzeniach z życia wziętych! :)