sobota, 6 lutego 2016

POSTANOWIENIA NOWOROCZNE TAG

 Jedna dwunasta roku 2016 już za nami, lecz ja zamiast z planami na następny miesiąc, bądź z podsumowaniem stycznia przychodzę do Was z projektem, w postaci tagu, zawierającym książki, serie oraz autorów, z którymi chciałabym kontynuować, bądź dopiero rozpocząć swoją przygodę w bieżącym roku.
________________________________________________________________________________
1. AUTOR, Z KTÓRYM CHCIAŁABYŚ ROZPOCZĄĆ SWOJĄ PRZYGODĘ W NOWYM ROKU


 Nawet nie wiecie jak mi wstyd, gdy zdaję sobie sprawę, iż nie przeczytałam żadnej książki Ricka Riordana. Jest on kultowym pisarzem literatury młodzieżowej. Mam nadzieję, że czas, w którym powinno czytać się jego serie nie przeminął. Ufam jednak opiniom czytelników, 
o wiele ode mnie starszych, których miłość 
do owego autora, nie maleje, lecz wzrasta wraz z wiekiem.

________________________________________________________________________________

2. KSIĄŻKA, KTÓRĄ CHCIAŁABYŚ PRZECZYTAĆ


Chyba nie muszę zbytnio tłumaczyć tego wyboru. Sarah J. Maas od dłuższego czasu zajmuje stałe miejsce w moim czytelniczym sercu. Nie mogę doczekać się chwili, gdy zapoznam się z jej najnowszą serią, szczególnie, że jej pierwsza część - Court of Thorns and Roses  inspirowany jest moją ulubioną bajką z dzieciństwa, czyli „Piękną i bestią”.


________________________________________________________________________________
3. KLASYK, KTÓRY CHCIAŁABYŚ PRZECZYTAĆ

 Oglądałam przede wszystkim film z Benem Barnsem i to
właśnie ekranizacja dzieła Oscara Wilde'a, zapoznała mnie z 
istnieniem tej powieści oraz przede wszystkim zaciekawiła 
pomysłem na jej historię. Często zdarza mi się napotykać w 
internecie cytaty z tejże książki. Jestem każdym z nich 
oczarowana. Ich pięknem, ponadczasowością. Mam nadzieję,
 iż niebawem zdołam pokochać wszystkie słowa w niej się znajdujące.

_______________________________________________________________________________
4. KSIĄŻKA, KTÓRĄ CHCIAŁABYŚ PRZECZYTAĆ PO RAZ KOLEJNY
 
O moich wrażeniach na temat tej książki nie przeczytacie, co prawda w recenzji, lecz po kliknięciu w okładkę książki zostaniecie przeniesieni do podsumowania najlepszych i najgorszych książek roku 2015. Znajdziecie tam krótką notkę na jej temat.  Jeśli jednak tutaj miałabym powiedzieć, dlaczego do tej kategorii dopasowałam tę właśnie książkę, to rzekłabym, że - To przepiękna, wzruszająca powieść o stracie, miłości, dojrzewaniu i strachu przed rzeczami, których nie rozumiemy. Zostajemy zaskakiwani, wstrząśnięci historią i niczym główna bohaterka stawiamy jej czoła.

______________________________________________________________________________
5. KSIĄŻKA, KTÓRĄ MASZ OD DŁUŻSZEGO CZASU I CHCIAŁABYŚ JĄ PRZECZYTAĆ

 Klikając w okładkę zostaniecie przeniesieni do recenzji pierwszej 
części serii Diany Gabaldon. Przeczytałam ją już dawno temu i 
mam do siebie ogromny żal, iż nie odnalazłam wystarczającej ilości 
czasu by sięgnąć po kontynuację. Jestem, jak na ten moment 
fanką zarówno książki oraz serialu na podstawie serii pani 
Gabaldon, więc lektura owej pozycji jest dla mnie obowiązkowa! 
Mam nadzieję, że w 2016 roku odnajdę wystarczająco dużo czasu 
by przeczytać nie tylko drugą części serii.

________________________________________________________________________________
6. WIELKA KSIĄŻKA, KTÓRĄ CHCIAŁABYŚ PRZECZYTAĆ


 Tego o mnie nie wiecie!
Jestem ogromną wielbicielką sztuki. W obrazach, czy też rzeźbach odnajduję emocje, nawały wyobraźni oraz co najbardziej mnie pasjonuje - możliwość odkrycia sposobów postrzegania świata przez artystów. Do moich ulubionych należy Vincent van Gogh. Jego obrazy są dla mnie wrotami do innego świata, mimo iż przedstawiają przeważnie sytuacje z życia codziennego. Cegiełka, wydana w tym roku przez Świat książki, opowiadająca o jego życiu posiada 1056 stron!
________________________________________________________________________________
7. AUTOR, KTÓREGO KSIĄŻEK CHCESZ PRZECZYTAĆ WIĘCEJ W TYM ROKU


 Carlos Ruiz Zafon podbił moje serce w roku 2015 swoją powieścią „Cień wiatru”. Mam nadzieję, że zarówno kolejne pozycje z świata powojennej Barcelony zdołają zasilić półkę z książkami przeczytanymi w roku aktualnym, 2016. Autor posiada niesamowity dar, nadawania słowom barw, kolorów, emocji. Nie mogę się doczekać gdy znowu mu ulegnę. 



________________________________________________________________________________
8. KSIĄŻKA, KTÓRĄ DOSTAŁAŚ NA ŚWIĘTA I CHCIAŁABYŚ JĄ PRZECZYTAĆ


Pomysł na powieść oraz fakt, iż na podstawie tej książki powstał film bardzo mnie zaintrygowały. Gdy odnalazłam ją pod innym tytułem, na promocji, za niecałe 5 złotych, na stronie jednej z księgarni internetowych musiałam ją mieć! Tak się złożyło, iż zbliżały się święta, więc została ona dorzucona do pozostałych prezentów świątecznych i okazało się, iż jest to jedyny książkowy prezent, którego jeszcze nie przeczytałam.
________________________________________________________________________________
9. SERIA, KTÓRĄ CHCIAŁABYŚ PRZECZYTAĆ (ZACZĄĆ I SKOŃCZYĆ)

 Kolejny powód do wstydu! Cała seria znajduje się na półce, w pokoju mojej siostry. Być może z tego właśnie powodu, tak bardzo odwlekam lekturę serii Becci Fitzpatrick. Ale w tym roku, basta! Trzeba w końcu zapoznać i samodzielne wyrobić sobie zdanie na temat tak znanej i kochanej serii.
________________________________________________________________________________
10. SERIA, KTÓRĄ ZACZĘŁAŚ I CHCIAŁABYŚ SKOŃCZYĆ W NADCHODZĄCYM ROKU


 Co prawda, pierwsza część serii była 
dość przeciętną lekturą, aczkolwiek czuję,
 że powinnam dać szansę pozostałym częściom. Pomysł jest bardzo ciekawy, okładki piękne, potencjał jeszcze nie zaprzepaszczony. Mam nadzieję, że w roku 2016 Maggie Stiefvater mnie zachwyci!
____________________________________________________________________________
A jakie byłyby Wasze typy? Co sądzicie o książkach, autorach, seriach przeze mnie wymienionych? 

14 komentarzy:

  1. Mam zamiar kupić 'Powiedz wilkom, ze jestem W domu' i mam nadzieję, ze mi sie spodoba :)
    Pozdrawiam, maleficent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia w czytaniu tych najznakomitszych książek. Seria Szeptem jest inna od innych jakie do tej pory poznałam - bardzo przypadła mi do gustu. Portret Doriana Grey'a to pozycja która czeka na mnie od dłuższego czasu ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. „Court of Thorns and Roses” również bardzo chętnie bym przeczytała :) Podobnie jak Ty uwielbiam Vincenta van Gogha - kocham jego obraz "Gwieździsta noc". Tę książkę o nim również mam w planach, ale muszę ja upolować ;)
    Pozdrawiam serdecznie :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też poluję, lecz kosmiczna cena strasznie uniemożliwia mi zakup! :(

      Usuń
  4. Trzymam kciuki za twoje plany, zwłaszcza, że moje są dość podobne ;) Też chciałabym zacząć Riordana oraz wymienionego przez ciebie Ruiza Zafona. A do "Powiedz wilkom..." zbieram się i zbieram, jakoś zebrać się nie mogę ;) Buziaki, Idalia :*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdradzisz gdzie kupiłaś "Żonę podróżnika w czasie"? :) Bo poszukuję tej książki już od bardzo bardzo dawna i kurczę bezskutecznie :( Będę wdzięczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W empiku, pod tytułem "Zaklęci w czasie", lecz z tego co widzę książka nie jest już dostępna :c

      Usuń
  6. Król Kruków również wydał mi się niesamowicie przeciętny, utknęłam gdzieś w połowie i kto wie kiedy skończę...
    Na samym końcu napisałaś '2015', a nie '2016' chyba, że to ja nie zrozumiałam kontekstu i nie ma błędu. Swoją drogą nie zliczę ile razy kreśliłam już datę w papierach, zeszytach i notatnikach :D
    Świetny wpis, obserwuję i zostaję na dłużej.
    Pozdrawiam, Kinn.
    http://zagubieni-w-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, nie znasz jeszcze twórczości Riordana? Czym prędzej to nadrabiaj, rewelacyjnie pisze, a jakie przygody wymyśla! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie twórczość Ricka Riordana jakoś nie przypadła do gustu i pozbyłam się jego książek.
    Życzę powodzenia w realizacji wszystkich zamierzonych celów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo, widzę, że nie tylko ja poluję na twórczość Pana Ricka - właściwie jego książki są w bibliotece, ale jakoś zawsze odkładam ich wypożyczenie na "kiedyś tam"... :D
    Mam nadzieję, że "Szeptem" ci się spodoba, bo ja mam OGROMNY do niej sentyment ^^
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  10. Serię "Szeptem" to ja muszę przede wszystkim skończyć! A raczej odświeżyć sobie, bo zatrzymałam się bodajże po 2-3 części? No widzisz, nawet już nie pamiętam. A cała stoi na półce i to jeszcze tej, gdzie trzymam ulubione! Co do "Powiedz wilkom, że nie jestem w domu" to mój must-read :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Diana Gabaldon jest świetna. Ja też jestem fanką książek i serialu. :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Też mam w planach przeczytać "Portret Doriana Grey'a", bo już długo leży u mnie na półce w tej pięknej okładce :3 Sarah J. Maas pisze niesamowicie serię "Szklanego tronu" uwielbiam i po "A Court of Thorns and Roses" też mam w planach <3 Właśnie zaczęłam czytać "Złodzieja pioruna" Ricka Riordana i serdecznie Ci polecam :)
    Pozdrawiam ;)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dzień dobry (czy też dobry wieczór) drogi książkoholiku!
Każdy pozostawiony przez Ciebie komentarz to dla mnie ogromna dawka motywacji. Chętnie poczytam o Twoich przemyśleniach względem omawianej pozycji, postu, odpowiem na nurtujące Cię pytania, postaram się zrobić wszystko co w mojej mocy, by Ci pomóc!
Koniecznie pozostaw również link do swojej działalności internetowej.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia