COURTSHIP BOOK TAG ♥

8/24/2015 5 Comments A+ a-


Panie, panowie, oto pierwszy na moim blogu tag, do któego wykonania zaprposiła mnie Książkoholiczka w sieci, za co pięknie jej dziękuję, gdyż wybieranie pasujących do dziewięciu kategorii książek sprawiło mi wiele frajdy. Oto efekty mojej zabawy!

1. Zauważenie - książka, którą kupiłeś ze względu na okładkę.
Dawno, dano temu będąc w jednej z księgarni spostrzegłam przepiękną, utrzymaną w niebieskawej tonacji okładkę DOTYKU JULII - Tahareh Mafi, której oryginalność oraz piękno sprawiły, iż natychmiastowo znalazła się ona na pierwszym miejscu mojej książkowej listy. Intrygujący i ciekawy opis dopełnił dzieła.

2. Pierwsze wrażenie - książka, którą kupiłeś ze względu na opis.
Zdradzę Wam tajemnicę. W zasadzie fakt; mam fioła na punkcie reinkarnacji, powtarzalności żywotów i tym podobnych tematów. Gdy moje oczy więc natrafiły na opis NIGDY I NA ZAWSZE - Ann Brashares, czytając już pierwsze zdanie wiedziałam, że muszę ją mieć. Sądzę, że i bez zainteresowania tematem opis zrobi wrażenie na każdym czytelniku, fanie romansu z nutką niezwykłości.


3. Słodkie rozmówki - książka z niesamowitym stylem pisania.
To była miłość od pierwszego wejrzenia. W zasadzie od pierwszego otwarcia oraz pierwszych słów. CIEŃ I KOŚĆ - Leigh Bardugo to książka z idealnie skonstruowanym światem i językiem, którego styl na długo pozostaje w pamięci. 


4. Pierwsza randka - pierwszy tom serii, który sprawił, że od razu chciałam sięgnąć po kolejny.
Cassandra Clare łamie serca. Łamała i moje, w pierwszej, w drugiej i trzeciej części tej trylogii, a ja mimo to obsesyjnie czepiałam się każdej kolejnej części mimo, iż wiedziałam jak tragicznie się to dla mnie skończy. MECHANICZY ANIOŁ to wstęp mojej ulubionej trylogii, który nie pozostawił mi wyboru. Musiałam poznać dalsze losy Tessy, Will'a oraz Jem'a... natychmiast.

5. Nocne rozmowy telefoniczne - książka przy której przetrwałam noc.
Gdy zaczęłam ją pewnego wieczoru nie potrafiłam skończyć, przeskakiwałam więc kolejne godziny, zatrzymując się dopiero na piątej nad ranem. PAPIEROWE MIASTA - Johna Greena sprawiły mi, że przez większą część nocy chichrałam się jak opętana nie mogąc zostawić żadnego rozdziału bez jego poznania.

6. Zawsze w myślach - książka, o której nie mogę przestać myśleć.
Uczucia jakie towarzyszyły mi podczas jej lektury i takie, które wciąż mną targają z każdym spojrzeniem w stronę biblioteczki to; niedowierzanie, szok, ból, wyparcie, smutek. SPÓŹNIONE WYZNANIA, autora Chłopca w pasiastej pidżamie to jak dotychczas najlepsza książka ją dane mi było przeczytać. To piękna, mimo, że okrutna książka. To powolna destrukcja, która zostawia ogromny ślad. 

7. Kontakt fizyczny - książka, którą kocham za towarzyszące mi przy niej uczucia.
Nie jestem już dzieckiem. Zdecydowanie. Pragnę jednak czasem jak każdy wybudzony z błogiego snu jakim jest dzieciństwo poczuć od czasu do czasu magię w swoim życiu. CYRK NOCY - Erin Morgenstern pomógł mi choć na moment wejść w ten magiczny świat.

8. Spotkanie z rodzicami - książka, którą mogę polecić rodzinie lub znajomym.
Ta zabawna, zmuszająca do refleksji książka tak jak jej bohaterowie powinna znaleźć odpowiedni moment. Powinna trafić w ręce szerszego grona, by te mogło podziwiać jej piękno. LOVE, ROSIE - Cecelii Ahern jest książką idealną zarówno dla moich rówieśników, jak i dla osób w wieku moich rodziców, ciotek, wujków, sióstr, braci. Każdemu serdecznie ją polecam. Nie chcę by ktokolwiek z nich przegapił kiedykolwiek swoją szansę.

9. Myślenie o przyszłości - książka, która będę czytać jeszcze wiele razy w przyszłości.
Jeśli czytaliście moją recenzję wiecie jak wielkie wrażenie zrobiła na mnie ta książka. WYBACZ MI, LEONARDZIE - Matthew Quicka to jedna z moich ulubionych książek, w której pozaznaczane cytaty przewyższają liczbę stron nie jednej przeciętnej książki. 


10. Dzielimy się miłością - kogo taguję?
Zważywszy na fakt, iż prawdopodobnie robię ten tag ostatnia, nie będę wymieniać konkretnych nazw blogów, gdyż ich właściciela zapewne już go zrobili. Dzielę się miłością, więc z każdą chętną na to osobą. Będzie mi również bardzo miło, gdy podzielicie się odpowiedziami pod tym postem, szczególnie jeśli nie macie bloga :)

Jestem przeciętną nastolatką o nieprzeciętnej wyobraźni i biblioteczce. Uwielbiam wyzwania, godziny spędzone na czytaniu, poznawaniu nowych światów, zakochiwaniu się od nowa i od nowa w bohaterach danego utworu. Wręcz żyje i oddycham słowami.

5 komentarze

Write komentarze
24 sierpnia 2015 18:46 delete

Robiłam ten tag u siebie na blogu. I to całkiem niedawno. ;) Nie odpowiedziałyśmy tak samo na żadne pytanie. Zaczęłam kiedyś czytać "Cyrk Nocy", ale nie skończyłam. Właściwie sama nie wiem czemu. :)
Kultura Czytania

Reply
avatar
24 sierpnia 2015 19:49 delete

Kocham tagi <3 A ten muszę wkrótce zrobić :3
Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do siebie :*
my-life-in-bookland.blogspot.com

Reply
avatar
Geek Girl
AUTHOR
26 sierpnia 2015 21:03 delete

Chyba najtrudniej byłoby mi odpowiedzieć na pierwsze pytanie - łatwiej by było wymienić książki, których nie kupiłam ze względu na okładkę. Przekleństwo bycia wzrokowcem ;)

Books by Geek Girl

Reply
avatar
28 sierpnia 2015 18:21 delete

Musisz koniecznie zrobić drugie podejście! Bardzo, osobiście lubię tę książkę. Jest inna, pełna magii.

Reply
avatar
28 sierpnia 2015 18:23 delete

Dotyk był jednak miłością od pierwszego wejrzenia! Również jestem wzrokowcem i długo starałam się znaleźć odpowiednią książkę, lecz postanowiłam opowiedzieć o pierwszej, z takiego właśnie powodu kupionej, a o której pamiętam! :)

Reply
avatar

Witaj! Podziel się ze mną swoją opinią na temat recenzowanej książki, opowiedz mi o przeczytanych przez Ciebie książkach o zabawnych wydarzeniach z życia wziętych! :)