środa, 1 lipca 2015

JAK MIEĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK ZA MNIEJ? (CZĘŚĆ 1)

W tym poście pokaże gdzie kupić by wyjść na tym jak najkorzystniej, na jakie promocje zwracać uwagę i jak nie dać się wrobić. Odbędziemy krótki marsz po najbardziej znanych i tych najtańszych księgarniach stacjonarnych oraz internetowych.

Po pierwsze przyjrzyjmy się liczbom, a dokładniej rzecz biorąc złotówkom.

Najtaniej niezaprzeczalnie wychodzi księgarnia nieprzeczytane.pl. Tuż za nią klasyfikuje się kolejno: czytam.pl, aros oraz książka i prezent. Nim jednak przejdziemy do omawiania każdej z tych stron, oprzyjmy się na kolejnym przykładzie. 

Niech będzie to mająca niedawno swoją premierę książka, którą w najbliższym czasie pragnę zamówić. Twarda obwoluta, znany autor, fantastyka - cena okładkowa? Bagatela! 49 złotych! A co proponują nam księgarnie internetowe?



Wnioski nasuwają się same i są te... same. Najtaniej tak jak i uprzednio jest w księgarni internetowej nieprzeczytane.pl, dalej czytam.pl, następnie aros.

Zacznijmy, więc od tych najdroższych, żeby zakończyć swą internetową podróż na najtańszej stronie. Przybliżę Wam różnorakie promocje, na których warto zawiesić oko w owych księgarniach, zarówno stacjonarnych, jeśli istnieją oraz internetowych.

1. Myślę, że jest niezaprzeczalnie najpopularniejszą, mimo, że nie najtańszą księgarnia w Polsce. Ich salony można spotkać w większości miast. Są wszędzie. Sama namacalność książek jak sądzę jest jednym z głównych atutów dla których większość czytelników wciąż wybiera zakupy właśnie w tej księgarni. Ceny tejże strony przytoczyłam wyżej. W sklepach stacjonarnych są one w większości przypadków często okładkowe, czyli nie oszukujmy się - wysokie. Zdarzają się promocje takie jak 3 za 2, czy też obniżki cen -30%, -50%, -70% itd., lecz tak jak -30% jest zjawiskiem częstszym, tak i wiele w moim odczuciu nie zmieniającym. Nadal drogo, nadal kupić mogę w niższej cenie zakupić ową pozycję w księgarni internetowej. Co do promocji 3 za 2, za cenę dwóch książek, czyli zakładając, że dwie, droższe  z nich kosztowały 36,90, zapłacę 73, 80. Za tyle kupię trzy książki w którejś z popularniejszych księgarni internetowych. Zdarzają się jednak takie promocje i takie perełki, które sprawiają, że odzyskuje wiarę w omawiany w tym punkcie sklep. Dodatkowo dla osób mieszkających w dużych miastach możliwy jest odbiór (za darmo) w sklepie stacjonarnym!

2. Matras jest znaną wszystkim konkurencją empiku. Ceny, które odnajdziemy w salonach dorównują tym zaproponowanym w wyżej wymienionym sklepie. W sklepach stacjonarnych od pewnego czasu wielu interesujących promocji napotkać nie można, jednakże na stronie internetowej pojawiają się ciekawe akcje, dzięki, którym możemy kupować książki po sporych obniżkach. Bez takowych jednak akcji ceny te nie oszałamiają, wręcz przeciwnie odstraszają, lecz dzięki obniżkowym akcjom, jak Noce przecen, bądź Porywający rabat na wakacje można zaopatrzyć się w książki o cenach nie pozostawiających naszego portfela w opłakanym stanie! Dodatkowo dla osób mieszkających w dużych miastach możliwy jest odbiór (za darmo) w sklepie stacjonarnym!


3. Bonito to księgarnia o stosunkowo niskich cenach, która w tym poście otwierać będzie księgarnie internetowe mające ceny stale, wiele niższe od tych okładkowych. Nie miałam jeszcze okazji robić zakupów przez ten portal, lecz zważywszy na ich nie wygórowane ceny podejrzewam, że ten stan szybko ulegnie zmianie. Księgarnia ta również chętnie bierze pod swoje skrzydła recenzentów.

4. Aros to księgarnia o podobnych standardach jak swoja poprzedniczka. Minimalnie jak zauważyłam tańsza. Z tanimi opcjami dostawy, szerokim asortymentem i liczną rzeszą fanów. Tam również o cenach okładkowych możemy niemal zapomnieć, ponieważ ceny, które nam proponują oraz promocje są istnym rarytasem dla każdego pasjonata książek!
5. Księgarnia książka i prezent to zdecydowanie przykuwająca oko stronka o dość nietypowej niespodziance, że tak to nazwę. Przy zakupie książek za kwotę 65 złotych, klient otrzymuje cztery niezwykłe zakładki do książek. Ponadto proponowane przez nią ceny wydają się być konkurencją dla poprzednich dwóch księgarni internetowych. Niestety jak miałam okazją zauważyć niektórych tytułów brakuje w ich ofercie. Książki to jednak nie jedyny prezent w jaki można się na ich stronie zaopatrzyć! 

6. Księgarnia czytam.pl to mająca w siedzibę w Poznaniu, jak mam wrażenie niedoceniania księgarnia. Ceny jak widzicie są bardzo niskie! Sama jestem jedną z ich stałych klientek, między innymi z powodu możliwości darmowego odbioru w Poznaniu. Gdy wykonuje drobniejsze zamówienia zawsze kieruje je w ich stronę. To księgarnia, która nigdy nie zawiodła mnie pod względem zamawianych książek. Nigdy nie miałam problemu z zniszczoną książką, pomylonym zamówieniem, czy większym opóźnieniem. Polecam Wam zajrzenie do niej z całego serca!


7. Księgarnia nieprzeczytane.pl to w tej chwili, przynajmniej w wynikach mojego śledztwa najtańsza internetowa księgarnia, która nawet po dodaniu kosztów dostawy wychodzi lepiej niż nie jedna wymieniona przeze mnie wcześniej księgarnia, internetowa czy też nie! To jest po prostu fenomen i odkrycie roku. Ich ceny niekiedy powalają na kolana, a szeroki asortyment pozwala na fantazyjne  i szerokie tematycznie zakupy. Jeśli jeszcze tam nie zajrzeliście, nie wahajcie się! Macie większe zamówienie? To idealna księgarnia wirtualna dla Was!

Po naciśnięciu na obrazek zostaniecie przeniesieni na stronę główną każdej z tych księgarń.

I jest jeszcze na zakończenie pierwszej części bardzo ważna rzecz! Zawsze należy brać po uwagę możliwości darmowego odbioru w miejscu zamieszkania, bądź okolicy oraz koszty dostawy, a także dni, w których są one darmowe :) 

 W części II przedstawię Wam wyjątkowe promocje, których należy wyczekiwać, miejsca gdzie można kupić książki zagraniczne oraz takie gdzie książki znajdować się nie powinny, a są! 
Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do dyskusji!

17 komentarzy:

  1. Bardzo pomocny post :) Sama jestem łowczynią okazji, bo nie oszukujmy się - książki są drogie. Najczęściej robię zakupy na czytam.pl lub w empiku (bo mam blisko), ale na pewno zajrzę na nieprzeczytane.pl, bo rzeczywiście sprzedają książki w o wiele niższych cenach niż ich konkurenci! Bardzo dziękuję za ten post, ratujesz mój portfel. :D Czekam na część 2. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wczoraj przeglądałam dokładnie ofertę nieprzeczytane.pl, gdyż mam zamiar zamówić sobie tam całkiem pokaźny stosik. A post bardzo przydatny, konkretny, także czekam na kolejną część ^^

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uwielbiam Świat Książki. :) Mają często świetne promocje i książki za bezcen, chociaż faktycznie, nie najnowsze premiery. I za wysyłkę płacić nie muszę, bo sobie w księgarni odbieram :) Ale i tak muszę wejść na nieprzeczytane.pl - tej strony wcześniej nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Świecie Książki będzie w części II ;)
      Koniecznie!

      Usuń
  4. Z takich "okazyjnych" miejsc, to polecam książki w Saturnie, bo często natrafiałam tam na książki przecenione nawet do pięciu czy dziesięciu złotych. (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym i o innych miejscach będę mówić w części II ;)

      Usuń
  5. Świetny post, nieprzeczytane.pl jest warte polecenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to szczególnie w Empiku lubię kupować, bo nie dość, że są całkiem ok ceny (zwłaszcza w promocjach!), to po prostu uwielbiam to, że mogę sobie spokojnie posiedzieć (czy postać), przejrzeć książkę, zastanowić się, a nikt na mnie dziwnie nie patrzy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do Empika nie chodzę z odwrotnych powodów. Jest tam za drogo, a i promocje rzadko kiedy bywają kuszące. Spróbuj poprzeglądać ceny na którejś z wymienionych przeze mnie stron ;)

      Usuń
  7. To być może mamy inne oczekiwania, bo jak wyżej napisałam, i ceny i przede wszystkim promocje mi odpowiadają :).

    Stronki przejrzałam, dzięki za polecenie! Natomiast ja też lubię kupować książki (ale i muzykę czy filmy), które mogą wcześniej zobaczyć z każdej strony (nawet jeśli to tylko pudełko ;) ), więc internetowe zamówienia naprawdę rzadko stosuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że to post sprzed dwóch lat, ale muszę: naprawdę uważasz, że w Empiku są tanie książki? Ok, jeśli lubisz płacić 40 złotych za książkę, którą można kupić za 20, ale jednak ciężko mi uwierzyć, że uważasz te książki za tanie. Spójrz na to inaczej - skoro w księgarni X kupisz książkę za 20 złotych, a cena okładkowa to 36,9, to ile kosztuje wyprodukowanie takiej książki ;).

      Ja również lubię przeglądać książki i móc sobie wybrać tę najlepszą, ale często chodzę pooglądać książki, poczytać fragmenty, a potem zamówić tam, gdzie najtaniej :). Zwłaszcza że np. niePrzeczytane.pl ma naprawdę ekspresową wysyłkę - jeszcze tego samego dnia po zaksięgowaniu przesyłki, więc to w sumie dwa dni oczekiwania. I wolę kupić dziesięć książek zamiast trzech na przykład.

      Usuń
  8. ja tam zostaję przy arosie. satysfakcjonuje mnie tania wysyłka i tanie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakże przydatny post! W empiku nie byłam pare lat, z matrasa zamawiam głównie przy nocy wyprzedaży, a z bonito ostatnio robiłam zamówienie. Jestem z nich bardzo zadowolona, bo cena i wybór książek jest bardzo satysfakcjonująca. :) Ale będę mieć na uwadze resztę, inaczej być nie może. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post ! Ja zamawiam głównie w Matrasie i Empiku lub na stronie wydawnictw, bo tam często można znaleźć tanie książki ( szczególnie na znak.com.pl ). O nieprzeczytane.pl jeszcze nie słyszałam, ale zaraz tam zajrzę :D

    http://zaczytanaa97.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja często korzystam z Taniej Książki, bo mam na miejscu i nie płacę za dostawę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak z księgarnią czytam.pl! Odbiór osobisty to ogromny plus, dlatego też należy orientować się czy jakaś księgarnia nam to oferuje!

      Usuń

Dzień dobry (czy też dobry wieczór) drogi książkoholiku!
Każdy pozostawiony przez Ciebie komentarz to dla mnie ogromna dawka motywacji. Chętnie poczytam o Twoich przemyśleniach względem omawianej pozycji, postu, odpowiem na nurtujące Cię pytania, postaram się zrobić wszystko co w mojej mocy, by Ci pomóc!
Koniecznie pozostaw również link do swojej działalności internetowej.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia